Spring naar inhoud

Klachtenregeling

​Ik ben niet tevreden.

Dat vinden wij vervelend. We willen het graag samen met jou oplossen. Neem contact op met je begeleider, persoonlijk begeleider of zorgmanager waarvan je contactgegevens hebt. Wij gaan dan graag met jou in gesprek. Want wij geloven dat we er samen uit kunnen komen. 

Ik ben nog steeds niet tevreden

Jammer dat wij er met elkaar niet zijn uitgekomen. In de Informatiekaart ‘Heeft u een klacht?’ lees je over hoe je geholpen kan worden. 

Je kunt eerst contact zoeken met Willeke Dijkstra. Willeke is de onafhankelijke klachtenfunctionaris die jou verder helpt. Zij is onafhankelijk. Dit betekent dat zij niet in dienst is van De Trans. 

Kom je er samen met Willeke niet uit? Dan kan je klacht nog naar de klachtencommissie. Willeke kan je hierbij helpen. 

Contact:

klachtenfunctionaris@detrans.nl

06 23 59 56 39

Klachten over verplichte of onvrijwillige zorg

Woon of werk je bij ons? En moet je iets doen wat je niet wilt? Heb je het gevoel dat de ondersteuning die je krijgt niet vrijwillig is? 

Dan kun je dit vertellen aan de cliëntenvertrouwenspersoon voor de Wet zorg en dwang (WZD). De cliëntenvertrouwenspersoon bij De Trans is er voor jou en/of jouw verwant of mentor. Deze helpt het probleem helder te krijgen en een oplossing te vinden.

Als het nodig is, helpt de vertrouwenspersoon je met een klacht over onvrijwillige zorg. Deze is voor de klachtencommissie. De cliëntvertrouwenspersoon is ‘onafhankelijk’. Dit betekent dat deze niet in dienst is van De Trans.

Klik hier voor meer informatie over wat een cliëntvertrouwenspersoon voor jou kan doen. 

Contact:

Marije Visscher
marijevisscher@stemgever.nl
Telefoonnummer 06‑83657783 

Tamara Ridder
tamarahoonakker@quasir.nl
Telefoonnummer 06-82583673

Heb je advies nodig over zorg? Vraag cliëntondersteuning aan

Heb je advies nodig om de zorg te krijgen die jij nodig hebt? Ook het zorgkantoor kan je hierbij helpen. Deze hulp is gratis wanneer je zorg krijgt uit de Wet langdurige zorg. 

Een cliëntondersteuner denkt met jou mee. Zij kent de zorg in jouw buurt. Ook vraagt de cliëntondersteuner aan familie en vrijwilligers om met jou mee te denken. Zodat jij de zorg krijgt die bij jou past. 

Op de website van Zilveren Kruis en Menzis vind je informatie over wie jou kan helpen. Vind je de informatie lastig, vraag dan iemand om mee te kijken.

Vermoed je een misstand? Zo ga je te werk

Wil je een misstand melden? Bijvoorbeeld van een onveilige situatie op je werk? Bij De Trans en bij Espria vinden wij het belangrijk dat alle (oud)medewerkers zich vrij voelen dit te kunnen doen. Hiervoor is een klokkenluidersregeling. In de regeling staat hoe je een melding doet. Ook lees je hoe je als melder wordt beschermd.